Gezinti kısmına atla Arama kısmına atla
hawk (çoğulu hawks)
-  (kuş bilimi) atmaca
-  (kuş bilimi) atmacaya benzer doğan, şahin gibi gündüzcül kuşlar
-  (politika) saldırgan politikakalardan yana olan kişi
-  (oyun) tamamen bencil işbirliğine yanaşmayan oyuncu
- IPA(anahtar): hɔːk (Yüksek İngiliz İngilizcesi)
- IPA(anahtar): hɔk (Yüksek Amerika Birleşik Devletleri İngilizcesi)
ses (ABD) (dosya)
- Kafiyeler: -ɔːk
- Heceleme: hawk
- [2, 3] dove
- [*] African harrier hawk, aspere-hawk, ball hawk, bay-winged hawk, bee hawk, bicoloured hawk, black hawk, broad-winged hawk, brown hawk, chicken hawk, chicken-hawk, chickenhawk, common black hawk, Cooper's hawk, deficit hawk, dor-hawk, dorhawk, dorrhawk, dove hawk, duck hawk, duck-hawk, eagle hawk, eagle-hawk, eaglehawk, ferruginous hawk, fish hawk, fish-hawk, fishhawk, Galápagos hawk, game hawk, gnat hawk, gnat-hawk, gray hawk, grey hawk, gray-lined hawk, grey-lined hawk, great black hawk, great-footed hawk, Gundlach's hawk, Harlan's hawk, harrier hawk, Harris hawk, Hawaiian hawk, hawk of the fist, hawk of the lure, hawk of the soar, hen hawk, hen-hawk, hobby hawk, hover-hawk, jack-hawk, jashawk, Jayhawk, kitchen hawk, Krider's hawk, lark-hawk, liberal hawk, long-tailed hawk, Lucifer hawk, make-hawk, man-of-war hawk, mangrove black hawk, mar-hawk, market-hawk, marsh hawk, meadowhawk, moor hawk, mosquito hawk, moth-hawk, mountain hawk, mouse hawk, mouse-hawk, news-hawk, newshawk, night hawk, night-hawk, pap-hawk, partridge-hawk, passage hawk, peregrine hawk, pigeon hawk, pigeon-hawk, plain-breasted hawk, pondhawk, prairie hawk, quail hawk, red-shouldered hawk, red-tailed hawk, Ridgway's hawk, ringtail hawk, rough-legged hawk, rufous-thighed hawk, savanna hawk, screech hawk, screech-hawk, sea hawk, sea-hawk, semicollared hawk, sharp-shinned hawk, shite-hawk, short-tailed hawk, shower hawk, skeeter hawk, small-bird-hawk, snake hawk, snipe hawk, spar-hawk, sparhawk, sparrow hawk, sparrow-hawk, sparrowhawk, squirrel hawk, stand hawk, stannel hawk, star-hawk, stone hawk, Swainson's hawk, swallow-tailed hawk, tarantula hawk, tiny hawk, vanner hawk, war hawk, war-hawk, whistling hawk, white-breasted hawk, white-throated hawk, white hawk, zone-tailed hawk
-  It is illegal to hunt hawks or other raptors in many parts of the world.
- Dünya’nın birçok yerinde atmacaları veya başka yırtıcıları avlamak yasaktır.
-  A hawk by nature, Ellenborough strongly favoured presenting St. Petersburg with an ultimatum warning that any further incursions into Persia would be regarded as a hostile act.
- Atmaca [tabiatlı] Ellenborough, St. Petersburg’a ültimatomvari bir notayla İran’a herhangi bir müdahalenin düşmanca bir davranış olarak görüleceğinin haber verilmesini istedi.
- [*] between hawk and buzzard, have eyes like a hawk, hawk-cuckoo, hawk-dove game, hawk eagle, hawked, hawker, hawkery, hawk eye, hawk-eyed, hawkfish, hawk fly, hawk-cuckoo, hawk-fly, hawk-headed parrot, hawk-dove game, hawk eagle, hawked, hawker, hawkery, hawk-eye, hawk-eyed, hawkfish, hawk fly, hawk-fly, hawk-headed parrot, hawkish, hawk-kite, hawk-like, hawklike, hawk moth, hawk-moth, hawkmoth, hawk nose, hawk-nose, hawknose, hawk-nosed, hawk-nut, hawknut, hawk owl, hawk-owl, hawk-parrot, hawk's bear, hawk's-beard, hawksbeard, hawk's bell, hawk's bill, hawk's-bill, hawksbill, hawk's-bill turtle, hawksbill turtle, hawk's eye, hawk's-eye, hawk's-feet, hawk's-foot, hawk's meat, hawk swallow, hawk-swallow, hawkweed, hawkwise, hawky, know a hawk from a handsaw, watch (someone or something) like a hawk
- Orta İngilizce hauk, hauke, hawke, havek, o da Eski İngilizce hafoc, heafoc, o da *habukaz (hauk, Haavke, havik, Habicht, hauk, heykur, haukur ile karşılaştır), o da *kopuǵos ( capys, capus (“av kuşu”), gabonjë, shkabë (“kartal”), ко́бец (kóbec, “doğan”), kobuz (“delice doğan”)), muhtemelen *keh₂p- (“seize”)’den türetilmiştir.
- İngilizce Vikipedi'de hawk
- 1990, Peter Hopkirk, The Great Game, Folio Society 2010, s. 106